Є дві причини, що мотивували організаторів до проведення цього інноваційного «Спеціального тижня».

Україна-Швейцарія. Спеціальний тижденьПричина 1. Зовсім недавно автор цих рядків мав розмову із колегою із Швейцарії. У рамках дискусії у мене виникло питання – поділіться секретами успіху вашої країни, оскільки саме Швейцарія посідає чільні місця у світових рейтингах сталого розвитку та якості життя. Відповідь була неочікуваною (принаймні для мене) – ми не маємо так багато природніх ресурсів, як інші країни і тому основні наші здобутки ми маємо завдяки системі нашої освіти.

Причина 2. Говорячи про інноваційність ми часто звертаємо увагу на такі безумовні сучасні, креативні та перспективні речі, як інтернет речей, промисловість 4.0, штучний інтелект та інші основні здобутки сучасної думки. Але дискутуючи про освітні проблеми, ми також часто робимо кардинальну помилку – ми малюємо у нашій уяві картину, що не зазнала змін протягом останніх декількох сотень років: вчитель стоїть навпроти аудиторії та малює щось на дошці. Змінилось все, що оточую нас і тільки вчитель користується таким «новітнім методологічним дивайсом», як дошка, застосовуючи класичну схему викладу лекційного матеріалу.

«Спеціальний тиждень» - це форма навчання, що розповсюджена у Швейцарії (зокрема в Університеті Прикладних Наук м. Берн, де готують фахівців за спорідненими до наших спеціальностями: такими, як «Технологія деревообробки» та «Цивільна інженерія»).
НЛТУ України співпрацює з університетом прикладних наук уже другий рік поспіль.

Завдання проведення «Спеціального тижня»:

  • розвинути вміння у студентів щодо започаткування інноваційних стартапів у царині сталого розвитку;
  • навчитися використовувати сучасні інструменти при бізнес плануванні - Business Model Canvas, BM-Environment, Value Proposition Design;
  • навчитися аналізувати як глобальні, так і локальні проблеми в певному контексті; навчитися працювати в команді; удосконалити знання англійської мови;
  • удосконалення вмінь – так званих - «soft skills».

Особливістю «Спеціального тижня» є ґрунтовна попередня теоретична та дослідницька підготовка студентів. За два місяці до початку «Спеціального тижня» студенти отримали завдання опрацювати різноманітні аспекти: познайомитись із сучасними інструментами створення бізнес-моделей; вивчити наявні сировинні ресурси, можливий доступ до ринків, трудові ресурси , транспорт і логістику, норми і законодавство, і т.д. для двох країн; також перед студентами ставилось завдання аналізу відмінностей між Швейцарією та Україною в глобальних та місцевих проблемах архітектури, деревооброблення і цивільного будівництва; проблем міського та сільського населення, функціонування інфраструктури тощо – у рамках цієї підготовки проведено додатково три лекційних заняття (для українських студентів – в НЛТУ України; для швейцарських студентів – в університеті прикладних наук м. Берн).

Всього для участі у цьому проекті оргкомітетом «Спеціального тижня» сформовано 6 груп, у кожній з яких працювало 4 особи (2 із Швейцарії та 2 з України) - всього 12 швейцарських і 12 українських студентів. Цікаво відзначити, що формування студентських робочих груп було випадковим і не підлягало будь-яким змінам. Цей прийом імітував реальну роботу в колективі, коли Ви не можете вибирати собі колег та вчить працювати у команді за будь-яких умов та виявляти свої здібності.

Сам спеціальний тиждень проходив з 30.04.2018 по 04.05.2018.

В перший день «Спеціального тижня» студенти відвідали дизайнерське бюро «Хочу раю» (бувша територія заводу «Рема» у м. Львів)
. Бюро засновано цікавими молодими людьми, що створюють та реалізують креативні дизайн-проекти  sp w2 r6

Основна логіка – вони інноватори, вони створили багато інноваційних проектів і тому у них можна навчитись креативності.

 

Цей день можна назвати «креативним» днем «Спеціального тижня»

sp w2 r3  sp w2 r4
     

 Другий і третій день тижня було присвячено виробничим екскурсіям (студенти відвідали підприємство із виготовлення м’яких меблів (Меблі-Стиль), компанію «Iris», що виготовляє меблі для кухні та виробника- продавця обладнання ПП «Ющишин».

 sp w2 r7 sp w2 r8  sp w2 r9   sp w2 r10

Мета таких екскурсій – познайомитись із реально існуючим підприємством, визначити переваги і недоліки щодо існуючої бізнес-моделі, запропонувати нові ідеї щодо вдосконалення існуючої моделі.

На кожному підприємстві планом екскурсії було передбачено виконання таких кроків:

  • презентація компанії; знайомство з підприємством;
  • питання та відповіді;
  • ідентифікація існуючої бізнес моделі.

Четвертий день – підготовка презентацій.

У п’ятницю (04.05.2018) – конкурс презентацій в НЛТУ України.

Основне завдання студентських презентацій – пропозиція власнику компанії інноваційних рішень для удосконалення існуючої моделі.

Україна-Швейцарія. Спеціальний тиждень Україна-Швейцарія. Спеціальний тиждень Україна-Швейцарія. Спеціальний тиждень

 

Шість студентських груп представляли свої ідеї, що оцінювало журі, що складалось із виробничників – власників і директорів підприємств.

Спеціальний тиждень був успішним, оскільки студенти НЛТУ України та студенти із Ууніверситету Прикладних Наук м. Берн констатують – за час проекту під назвою «Спеціальний тиждень» ми здобули набагато більше ніж за семестр класичного навчання.

 

Україна-Швейцарія. Спеціальний тижденьФото на згадку. "Спеціальний тиждень" завершився.

 

   
© кафедра ТМВД НЛТУ України